W telegraficznym skrócie o rozwoju rynku e-commerce w Polsce.

W telegraficznym skrócie o rozwoju rynku e-commerce w Polsce.

W ostatnich lata jesteśmy świadkami prężnego rozkwitu runku e-commerce. Powodem tego jest nie tylko postęp technologii, ale również zwiększenia zaufania internautów do transakcji internetowych i mobilnych.

E-commerce kiedyś
Kilka lat wstecz ten wielki internetowy świat wzbudzał raczej tylko ciekawość, niż powszechność, a udział w systemie gospodarczym był dość znikomy. Rozrost e-zakupów, nie został w cieniu, a działania marketingowe i promocyjne wieńczyły dzieło. Internauta karmiony codzienną informacją o innowacyjnych rozwiązaniach i oszczędności czasu włączył się w tą sieć, której z początku w ogóle nie ufał. I w tym samym czasie inwestorzy dostrzegli bowiem możliwości, jakie tkwią w ogólnoświatowej sieci, która daje nieograniczone zdolności dotarcia do ewentualnych klientów.

E-commerce w liczbach
Od ponad 10 lat rynek e-commerce niebywale rozkwita. Pokazują to dane, jako iż 2006 roku zostało zarejestrowanych tylko około 2800 sklepów internetowych, ale już w 2010 roku funkcjonowało około 10 000. Aktualnie, możemy stwierdzić, iż liczba e-sklepów sięga ponad 20 000 i rynek e-commerce w Polsce powoli zaczyna wykazywać swojego rodzaju przesycenie. Dlatego zaczęły pojawiać się nowe rozwiązania do promowania sklepów, tak by klient mógł wychwycić najlepszą ofertę. Jednym ze sposobów są portale rabatowe, gdzie sklepy rejestrują swoją obecność, oddając w ręce klientów kupony na zakupy w swoich e-sklepach. Jest to dużo popularniejszy sposób niż zakupy grupowe. Klient nie jest sterowany presją czasu, tylko własnym wyborem.

Sukces sklepów internetowych?
Raporty pokazują, że robienie zakupów przez Internet jest tańsze niż w zwykłym sklepie, dlatego klientom dostarczane są też co raz to atrakcyjniejsze promocje i oferty. Istotnym elementem, który w większości decyduje o przyciągnięciu klientów, jest prosta i funkcjonalna obsługa. Obecnie każdy sklep ma też przystosowaną stronę dla wszystkich urządzeń mobilnych tak, by internauta miał komfortowy dostęp do e-sklepu niezależnie od urządzenia, z którego korzysta.

Sukces sklepu to również jego wiarygodność, dlatego informacje o realizacji zamówienia, ewentualnych reklamacjach oraz sprawny kontakt z klientem to determinujący czynnik pozyskiwania klientów.

To wszystko wskazuje, iż rozwój e-handlu w Polsce będzie nadal postępował, ponieważ działania marketingowe, informacja oraz technologia buduje ten świat, tak by co raz to częściej z niego korzystać.

Wskazówki i porady na temat specyfiki branży e-handlu. Informacje dotyczące bezpieczeństwa płatności internetowych.

ul.Strachowskiego 9, Wrocław

801 254 695

kontakt@stowarzyszenieprasyfirmowej.pl