Jak stworzyć własny sklep internetowy?

Jak stworzyć własny sklep internetowy?

Okazuje się, że według różnych szacunków w Polsce działa obecnie nawet 25 tysięcy wirtualnych sklepów. Oczywiście wiele osób zastanawia się - czy przy takiej konkurencji warto otworzyć kolejny? No pewnie, że tak, trzeba tylko odpowiednio się do tego przygotować. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak otworzyć własny sklep internetowy. Przeczytaj go koniecznie!'

Wybór formy prawnej

Zacznijmy od tego, że dobrym startem będzie założenie działalności gospodarczej, którą można z czasem przekształcić w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a przy dalszym rozwoju w spółkę akcyjną - może kiedyś sklep zadebiutuje na giełdzie? Na szczęście otworzenie działalności gospodarczej jest obecnie proste, ponieważ wszystkie niezbędne dokumenty składa się w tzw. jednym okienku w urzędzie gminy. Pamiętajmy jednak, że trzeba się także zarejestrować, jako płatnik podatku VAT, otworzyć rachunek bankowy i wybrać sposób rozliczeń księgowych.

Co będziemy sprzedawać?

Musimy określić: czym będziemy handlować i to nie tylko na starcie, ale także w przyszłości, kiedy sklep będzie miał się już dobrze. Otóż według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015”, do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież, akcesoria i dodatki (73%), książki, płyty i filmy (67%) oraz sprzęt RTV/AGD (57%). Zwróćmy uwagę również na konkurencję, gdyż już dziś jest ona ogromna, ale zaletą Internetu jest to, że można swobodnie rywalizować z największymi. Musimy wówczas m.in. znaleźć dostawcę, który zaoferuje nam produkt w dobrej cenie. Dlatego początkowo lepiej, aby był to produkt niszowy, który trudno jest odszukać w ofercie gigantów, gdyż to pozwoli spozycjonować nasz sklep i stopniowo zwiększać liczbę produktów.

Nazwa sklepu – Twoja marka w sieci

Już po wyborze sprzedawanego towaru przychodzi czas na stworzenie odpowiedniej nazwy sklepu i jego identyfikacji wizualnej. Jest to decyzja strategiczna, która być może zaważy na przyszłości całego biznesu. Dobrze się zastanowić czy powinna być to nazwa jednoznacznie kojarząca się z pierwszymi produktami, które będziemy sprzedawać czy też lepiej, aby była uniwersalna, bo w przyszłości zwiększymy liczbę kategorii. Doświadczenie pokazuje, że obecnie na rynku trudniej stworzyć drugiego Amazona czy e-Baya, a więc uniwersalną platformę sprzedającą praktycznie wszystko. Na polskim rynku także jest ciasno, a najpopularniejsze sklepy w 2015 roku, to również internetowe „hipermarkety” jak Morele.net, Mall.pl, czy Agito.pl. Konkurowanie z nimi będzie trudne.

Wskazówki i porady na temat specyfiki branży e-handlu. Informacje dotyczące bezpieczeństwa płatności internetowych.

ul.Strachowskiego 9, Wrocław

801 254 695

kontakt@stowarzyszenieprasyfirmowej.pl